Flashback ~ Kenangan Terindah ~ Solemnization ~ Fauzee & Faizah





Assalammualaikum korang. Setuju tak kalau aku cakap moment yang palong indah dalam perkahwinan adalah masa ijab qabul atau akad nikah?

Mestilah kan. Aku tak pandai nak buat ayat power meleleh ni hehe, tapi bolehla dikatakan kenangan masa solemnization akan menjadi kenangan yang terindah sampai korang tua. Yela masa tula hari penyatuan dua hati. Kan kan...

Macam aku kalau throwback balik masa akad nikah apa yang aku ingat masa tarikh 20.10.2017 tu aku bergelar isteri kepada suamiku Encik Muhammad Fauzee yang kacak..haha kalau tak bini sendiri puji siapa lagi kan...

Aku punya nervous hari akad nikah tu kan macam aku pulak yang nak salam tok kadi tau... Sebab kami selamat dinikahkan bukan dengan sekali lafaz tau.. Haha masing-masing laki bini nervous.. Apa pun alhamdulillah semuanya dpermudahkan. Majlis kecil-kecilan sebelum resepsi pun dipermudahkan walaupun banyak yang tak dirancang pada asalnya.

Untuk korang yang bakal bernikah nanti, jangan nervous sangat macam kami tau. Sampai nak pandang muka masing-masing pun cuak tau masa sebelum akad nikah tu hehehe... Nervous sikit-sikit tu tak apa laa...dah nama pun korang akan melalui fasa baru dalam kehidupan kan... Banyakkan berdoa...berselawat...in sya Allah semuanya bakal dipermudahkan.... Aaminn2 ya rabbal alamiinn....

Pssttt.. Kalau korang perasan kat collage gambar aku tu, ada terselit satu gambar kitorang kena ikat ngan kain putih. Sebab apa? Tu salah satu adat atau family aku lebih suka anggap game suka-suka bila lepas dah sah jadi suami isteri. Family mak aku berdarah Bugis, jadi tu part kitorang punya adat la. Tapi lebih kepada suka-suka.. Ikat then lawan lompat siapa berjaya berdiri dulu dia pemenang. Macam aku memang kalah ler ngan encik suami. Ada video family record nanti kat entri lain aku bercerita lebih lanjut pasal adat or game ni ea... Aku upload sekali videonya.. Ok aku stop dulu kat sini.. Jumpa korang lagi next entri....

2 comments:

  1. kawen sonok khanns.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Wow..adat gituh ea..hihiii .niceeee niceee ..beetnya nikahh

    ReplyDelete

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.