Too Faced Peach Blur Translucent Smoothing Finishing Powder ~ Mudah, Ringkas & Sweet






Ada tak yang ada masalah macam aku ni? Apa masalah aku? Selalu kadang rasa malas nak layan diri sendiri. Kadang ada masa pun saja tak nak luangkan untuk diri sendiri sebab nak berkepit dengan si comeyy tu. Hehe..

Ok since dah tua sikit2 ni (tua SIKIT je) aku dah mula rasa tak yakin diri kalau keluar rumah tak ada taouch up langsung. Tapi selalu je rasa macam tak cukup masa. Taklah selalu rasa gitu tapi ada certain perkara yang memang aku tak boleh buang masa mean aku kena jugak pantas bila bersiap sementalah si suami seorang yang sangat berdisplin bab masa 🤣

Ermm baru-baru ni masa dok ushar sephora online tu dengan tujuan nak cari compact powder baru. Bukan apa aku dari dulu tak ngam dengan compact powder bermacam jenama dah cuba. Bukan tak ada yang bagus langsung tapi kebanyakan yang aku dah cuba macam tak boleh at least cover sikit-sikit cela kat muka ni hah bila time tak menyempat nak apply foundation. Ada je foundation pulak jarang sangat dah sentuh sejak kebelakangan ni.
Yela macam yang aku cerita tadi kadang ada hal yang aku tak bole nak mengadap cermin lama-lama. Ok dalam dok ushar2 kat sephora online macam tertarik pulak tengok packaging powder dari Too Faced ni. Hahhh ni lagi satu perangai aku tak boleh tengok produk cosmetic with packaging kiut miut mesti gedik je nak beli.

Too Faced Peach Blur Translucent Smoothing Finishing Powder. Begitulah namanya. Adakah hasilnya sehebat namanya? Yang pasti aku terus grab tanpa fikir panjang sebab produk ni ada travel size 4g. Comeyy sangat ler sampai time dah dapat tu sayang pulak nak guna dok peram dulu dalam makeup bag. Huhuhu. Bukan apa aku ni jimat la konon orangnya nak juga habiskan powder aku yang sebelum ni.

Ok first sekali masa aku rasmikan Too Faced Peach Blur Translucent Smoothing Finishing Powder ni aku macam tertarik pulak ngan bau dia yang ala2 buah peach. Nampaknya bukan sesaja dorang buh perkataan peach tu kan.

Touch up sikit-sikit dulu. Yela still ragu-ragu first time guna. Kang tak sesuai ngan kulit jenuh pulak nak menanggungnya. Dannnn pandangan pertama aku pada produk ni walaupun touch up cuma sikit2, wow ok sangat-sangat la bagi aku. 

Selain dari mudah nak apply macam aku cakap pakai sikit-sikit pun dah nampak kemas muka tu. Yang lagi best macam ada efek pakai blusher laa.. Kalau korang perasan la kat gambar-gambar aku tu. Tak ada la merah pinkish2 sangat hasilnya macam pakai pemerah pipi betul tapi kulit macam tak pucat hanya dengan sedikit sentuhan Too Faced Peach Blur Translucent Smoothing Finishing Powder.

Dan antara kelebihan lain yang aku rasa ialah powder ni serasi dengan kulit aku. Kulit tak berminyak maintain je. Muka tak rasa berat tak macam pakai bedak.  


Baby sengih ibu dia bersiap cepat. Tak sabar nak jenjalan la tu

Oklah muka tak pucat sangat 

Dah pakai baru ingat nak ambil gambar. Suka sangat comel je nampak lagi bentuk peach tapi tulisan Too Faced tu dah hilang


Bukan kata tak payah pakai foundation apa semua lepas ni hoho tak boleh la macam tu mana nak campak koleksi makeup aku yang botingkek tingkek tu. Macam aku cakap tadi bila ada certain hal yang kita perlu segera tapi nak nampak ringkas tapi complete powder ni memang berguna. Suami pun senang hati tak payah tunggu lama. Si baby masam tu pun tak stress dah tunggu ibu dia kejap je dah beres hehehe.

Korang berminat nak grab juga Too Faced Peach Blur Translucent Smoothing Finishing Powder ni buat koleksi? Macam biasa ler terjah sephora online sementara stok masih ada.

Ok babai dulu jumpa lagi di entri seterusnya 😘😘

3 comments:

  1. warnanya pinkish ye. faizah tak tua lagi lah.

    ReplyDelete
  2. Nanti nak trylah ke Sephora, nak test..Sis ko ni benda gini bukan reti, tapi nak mencuba hehehehe

    ReplyDelete
  3. Kalau kuar msti nak touch up ckit janji takdela nampak pucat kan.

    ReplyDelete

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.