Kempen ‘Tak Kenal, Tak Cinta’ MAGGI® CukupRasa Dorong Wanita Jadi Lebih Berani & Perkasa

                                                                                                                

Kempen ‘Tak Kenal, Tak Cinta’ MAGGI® CukupRasa Dorong
Wanita Jadi Lebih Berani & Perkasa
Eina Azman Diperkenalkan Sebagai Duta Jenama Baharu 

KUALA LUMPUR, 19 OGOS 2019 – MAGGI® CukupRasa akan memulakan kempen baharu serba menarik yang dinamakan ‘Tak Kenal, Tak Cinta’, dalam usaha untuk memperkasakan wanita Malaysia dari semua lapisan masyarakat untuk menyahut cabaran. Kempen ini juga memperkenalkan duta jenama baharu MAGGI® CukupRasa, Datin Paduka Eina Azman yang cukup terkenal di Instagram kerana rajin berkongsi resipi masakan rumah. 

Popular dengan video masakan rumah, semangat juang dan kesungguhan Eina Azman terus memberi inspirasi kepada seramai 1.7 juta pengikutnya di Malaysia, mendorong mereka mencuba memasak sajian ringkas di rumah, dan inilah yang ingin diketengahkan oleh MAGGI® CukupRasa melalui kempen baharu ini. 

Dilancarkan hari ini di Pusat Beli-Belah MyTOWN, Kuala Lumpur, kempen ini mendorong wanita agar berani mengambil langkah pertama untuk mencuba sesuatu yang baharu. Langkah berani boleh mencetus kesan positif dan membantu kita belajar dan berkembang maju, seperti yang dipaparkan oleh cogan kata jenama ‘Tak Kenal, Tak Cinta’. 

Dalam pada itu, majlis pelancaran turut menganjurkan sesi Bual Bicara yang bertemakan ‘Tak Kenal, Tak Cinta – Perbualan Dengan Wanita Untuk Mencapai Lebih Lagi Setiap Hari’ yang nyata menyuntik semangat hadirin. Diacarakan oleh Daphne Iking, sesi ini menampilkan penyanyi dan pencipta lagu Stacy Anam dan ahli gimnastik Malaysia Farah Ann serta Ketua Bakat dan Pembangunan Organisasi Malaysia dan Singapura, Nestlé, Durdana Kabir bersama Eina Azman di atas pentas. Ahli panel berkongsi kisah penuh inspirasi bagaimana mereka menangani dan mengatasi cabaran harian dan menyentuh topik-topik seperti memasak sajian kegemaran mereka dengan MAGGI® CukupRasa. 

En. Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif, Nestlé (Malaysia) Berhad yang turut hadir di majlis pelancaran tersebut berkata, “Nestlé memang penyokong kuat kepelbagaian dan keterangkuman. Kami memupuk budaya organisasi dinamik yang menyokong wanita dan membolehkan mereka memperkasakan diri mereka. Mencerminkan semangat ‘Tak Kenal, Tak Cinta’, kempen ini memberi tumpuan kepada wanita Malaysia dan menggalakkan mereka agar lebih berani dan memberi inspirasi kepada mereka untuk menyerlahkan keupayaan mereka.”

Geetha Balakrishna, Pegawai Eksekutif Perniagaan, MAGGI®, Nestlé (Malaysia) Berhad menambah, “Sejajar dengan janji jenama kami, “You and MAGGI®. Cook the Difference(Anda dan MAGGI®. Masakan yang membawa perubahan bermakna), kami amat teruja untuk melancarkan kempen terbaharu kami bagi MAGGI® CukupRasa, yang menggalakkan pengguna untuk berani mencuba sesuatu di luar kelaziman. Kami berharap kempen MAGGI® CukupRasa ini boleh membantu memberikan dorongan yang diperlukan oleh kaum wanita untuk mengambil langkah pertama.” 

Di majlis pelancaran kempen, Encik Juan Aranols dan Cik Geetha Balakrishna bersama dengan Chef Muluk, Chef Eksekutif Korporat Nestlé, dan Eina Azman telah menyertai demonstrasi memasak bersama tetamu lain. Wakilmedia turut berpeluang untuk mengasah bakat kulinari masing-msaing dan mencuba beberapa resipi.  

Diketuai oleh Chef Muluk, mereka telah mencuba resipi Nasi Goreng Cina dan Sayur Goreng Campur MAGGI® CukupRasa ciptaan Eina Azman. Penambah perasa semua dalam satu ini, yang diperbuat daripada adunan unik bawang putih, bawang dan ikan bilis segar serta rempah lain, ialah ramuan rahsia untuk kaum ibu melazatkan lagi sajian yang dimasak di rumah. Di samping itu, dengan menggunakan MAGGI® CukupRasa dalam sajian, anda tidak perlu menambah garam! 

Acara Roadshow MAGGI® CukupRasa akan diadakan di Pusat Beli-Belah MyTOWN sehingga 18 Ogos. Acara Roadshow ini kemudian akan menuju ke 10 negeri termasuk Kelantan, Terengganu, Penang dan lain-lain lagi. Untuk maklumat lanjut tentang kempen terbaharu MAGGI® CukupRasa, sila layari www.maggi.com.my.  


Eina Azman debuts as MAGGI® CukupRasa's new brand ambassador!

The Unveiling of MAGGI® CukupRasa 'Tak Kenal, Tak Cinta'!
[Left] Chief Executive Officer of Nestlé (Malaysia) Berhad, Juan Aranols and Business Executive Officer of MAGGI®, Nestlé (Malaysia) Berhad, Geetha Balakrishna, officially launched MAGGI® CukupRasa 'Tak Kenal, Tak Cinta' campaign, aimed at empowering Malaysian women from all walks of life!   

The MAGGI® CukupRasa 'Tak Kenal, Tak Cinta' event also featured an empowering chat session which saw [sitting from left] moderator Daphne Iking joining MAGGI® CukupRasa ambassador Eina Azman, singer songwriter Stacey Anam, Malaysian gymnast Farah Ann Abdul Hadi and Head of Talent & Organization Development, Nestlé Malaysia and Singapore, Durdana Kabir share their inspiring journeys. 

Thumbs up! [From left] Eina Azman, Juan Aranols, Corporate Executive Chef of MAGGI®, Chef Abdul Muluk and Geetha Balakrishna showcasing the final product. Eina's MAGGI® CukupRasa Nasi Goreng Cina and Sayur Goreng Campur. 

Thumbs up! [From left] Eina Azman, Juan Aranols, Corporate Executive Chef of MAGGI®, Chef Abdul Muluk and Geetha Balakrishna showcasing the final product. Eina's MAGGI® CukupRasa Nasi Goreng Cina and Sayur Goreng Campur. 







Mengenai MAGGI® CukupRasa
MAGGI® CukupRasa ™ adalah rahsia setiap ibu yang menjamin meningkatkan rasa hidangan buatannya. Setiap butiran diperbuat daripada adunan unik bawang putih, bawang dan ikan bilis segar serta rempah lain, yang membolehkan ibu untuk memberkati keluarga, kawan-kawan dan orang-orang di sekelilingnya dengan makanan yang lazat di rumah setiap hari. Dan tak perlu tambah garam. 

Mengenai Nestlé Malaysia
Nestlé merupakan pengeluar makanan dan minuman terbesar di dunia. Beribu pejabat di Switzerland, Nestlé beroperasi di 189 buah negara di seluruh dunia, dan seramai 328,000 orang kakitangan kami komited terhadap matlamat Nestlé, iaitu untuk mempertingkatkan kualiti kehidupan serta memainkan peranan untuk membina masa depan yang lebih sihat. Prestasi kami dipacu oleh strategi Pemakanan, Kesihatan dan Kesejahteraan kami.  Menjana khasiat rakyat Malaysia sejak 1912, Nestlé telah meraih kepercayaan para pengguna kami menerusi jenama dan produk kami yang bermutu tinggi. Kami juga komited untuk mempertingkatkan kualiti kehidupan masyarakat di mana kami beroperasi, sambil mengekalkan kecemerlangan dan ketelusan produk Halal kami. Ini sejajar dengan janji kami untuk menawarkan GOOD FOOD, GOOD LIFE kepada semua. Untuk ketahui lebih lanjut tentang usaha kami menjana khasiat rakyat Malaysia melebihi seabad, sila layari www.nestle.com.my atau kunjungi laman Facebook kami di http://www.facebook.com/NestleMalaysia 




2 comments:

  1. Tingginyaaaa laaa si Eina tu kann, kurus keding badan..memang lawa orangnyaaa

    ReplyDelete
  2. selalu jugak tengok IG Eina, syok tgk dia masak :)

    ReplyDelete

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.